Posted by on Lut 27, 2014 in CopyPsychologia, Opis aukcji na Allegro, Proste porady dla copywriterów, Sales letter | 0 komentarzy

mataprogramCzy wiesz, że każdy z nasz ma pewną strukturę przetwarzania informacji? Najdokładniej mówiąc chodzi o filtrowanie różnych danych przez nasz mózg. Przykładowo: czytasz tekst reklamowy w którym prezentujesz aparat cyfrowy. Gdy zapytasz 20 osób o to, co zapamiętały z tego tekstu? Zapewne okaże się, że praktycznie każdy zwróci uwagę na coś innego.

Pierwsza osoba zapamięta szczegóły (metaprogram ogólny/szczegółowy), druga osoba pomyśli o tym, że może jej się ten aparat nie przyda, ale dzieci będą miały niezwykłą frajdę (metaprogram ja/inni) trzecia osoba zwróci uwagę na prostotę obsługi (metaprogram od /do nazywany też dążenie/unikanie).

Jak wykorzystać metaprogramy w tekście reklamowym?

Po pierwsze musisz mieć świadomość, że warto umieścić informacje ważne dla każdego typu metaprogramów. Jeżeli tego nie zrobisz istnieje niebezpieczeństwo, że nie trafisz do tej części mózgu klienta w której podejmowana jest decyzja o zakupie.

Dzisiaj chcę pokazać Ci jak wykorzystać metaprogram dążenie/unikanie w swoich tekstach. Powiedzmy, że sprzedajesz torby na laptopa. Oto fragment tekstu:

– duża kieszeń na dokumenty w komorze głównej – w tej formie jest to tylko cecha tego produktu. Nie jest to maksimum, które możemy wyciągnąć z tego tekstu. Domyślasz się, że korzyści bardziej pobudzą naszą chęć do zakupu.

– duża kieszeń na dokumenty, czyli masz więcej miejsca na raporty, faktury czy ulubione komiksy. Oznacza to dla Ciebie, że zapanujesz wreszcie nad dokumentami w swojej torbie.

Jak dużo może zmienić słowo „wreszcie”?

Świetnie, poprawiliśmy tekst, ale odnieśliśmy się do metaprogramu – dążenie, czyli chcę mieć porządek w dokumentach. Wystarczy, że dodasz słowo „wreszcie” i już masz przykład unikania. Podświadomie wskazujesz na problem tej osoby.

W klasycznej formie warto napisać co osiągniesz i czego unikniesz.

Dzięki dużej kieszeni na dokumenty zmieścisz o 60% dokumentów więcej niż w zwykłej torbie. Dodatkowo w łatwy sposób uzyskasz dostęp do dokumentów, raportów i wszystkich tych rzeczy, które nosisz wraz ze swoim laptopem. Przy okazji pozbędziesz się problemów z nieustannym i nerwowym szukaniem „papierów” w ciasnej przegródce.

Jak widzisz pierwsza część tekstu mówi w jasny sposób co osiągniesz, druga część opowiada o tym czego unikniesz.

Czy odczuwasz, która część tekstu bardziej do Ciebie przemawia? Jeżeli tak napisz o tym w komentarzu poniżej.

Podsumowując:

– warto odnosić się do wszystkich metaprogramów w obszarze jednego tekstu reklamowego;

– zamień cechu na korzyści,

– używając określenie „wreszcie””nareszcie”’w końcu” odnosisz się do meta programu unikanie;

– łącz dwa meta programy od i do w obszarze jednego akapitu.

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)