Posted by on lut 26, 2012 in CopyPsychologia, Nagłówki, Proste porady dla copywriterów | 2 Komentarze

Odbierasz telefon. W słuchawce słyszysz jak bliska Ci osoba mówi – tylko się nie denerwuj, nie mogę teraz rozmawiać, jak wrócisz z pracy wszystko Ci wyjaśnię. Odkłada słuchawkę. Stoisz sparaliżowany kilka sekund i jedyne co czujesz, to strach i zdenerwowanie.

Nasz mózg ma pewien problem z zaprzeczeniami, oznacza to, że aby czegoś nie robić, na samym początku musi sobie to “coś” wyobrazić. Problem z tym, że z obrazami powiązane są nasze stany emocjonalne. Widząc w wyobraźni oszusta, zaczynasz natychmiast czuć to, co czułeś gdy Cię oszukano. Idąc jeszcze dalej, to właśnie nasze emocje odpowiadają za to, na co wydajemy nasze pieniądze.

W opisach na allegro lub niektórych tekstach na stronach możesz przeczytać:

– Nie jesteśmy oszustami

– Nic nie ryzykujesz

– Nie jesteśmy firmą „krzak”

– U nas nie stracisz

Przykłady można mnożyć.

Co zrobić, aby nie popełniać tego błędu?

Najprostsza podpowiedź brzmi – zanim napiszesz tego typu tekst, zadaj sobie pytanie:

– co ma wyobrazić sobie klient, który czyta Twój tekst? Po drugie, raczej nie staraj się pisać Jesteśmy uczciwą firmą, tylko przedstaw i udowodnij to np. opiniami innych osób. Możesz także użyć pytania Dlaczego zakupy w naszym sklepie są bezpieczne?

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)