80 tysięcy złotych nagrody. Pomóż nam znaleźć nazwę dla tej nowej serii pralek.
Jest to nagłówek, który ma dwa silne filary. Duża suma, która zawsze elektryzuje publiczność. Problem w tym, że wysokie wygrane jednocześnie przyciągają uwagę, ale też odpalają potężne czerwone światło w głowie czytającego ofertę.
Co zatem zrobił autor nagłówka?
Zneutralizował obiekcje dając naszemu umysłowi powód dlaczego jakaś firma chce się rozstać z 80 tysiącami złotych. Tego typu konkursy na nazwę lub slogan reklamowy pozwalają osiągnąć efekt wirusowy (mocno spotęgowany w czasach mediów społecznościowych).
Suma podana w nagłówku wydaje się realna. Firma zapłaci osobie, która stworzy nagłówek. W przypadku tego nagłówka działa również prawo zaangażowania. Tworząc nazwę serii pralek zaczynamy myśleć o produkcie. W pewnym sensie stajemy się częścią firmy, poznajemy ją i sami przekonujemy się do produktu.
Jak możesz zastosować to w promocji swojej firmy?
TIP # 1 Ogłoś konkurs na logo, slogan reklamowy czy nazwę serii produktów. Suma nie musi być tak wysoka jak w tym przypadku. Na początku zrób rozpoznanie i dowiedz się za ile agencje wykonają tego typu zadania a następnie przeznacz tę sumę na nagrodę. Dzięki temu osiągniesz potężny efekt marketingowy zanim produkt wejdzie na rynek.
TIP # 2 daj powód “Dlaczego?” W ulotce lub ofercie zawsze daj jakiś powód, który zneutralizuje obiekcje.
TIP # 3 Zaangażuj klientów w tworzenie produktu. Szybciej kupimy produkt, który razem tworzyliśmy chociażby po to, żeby pochwalić się znajomym.
Mirku strasznie krótki ten post.
Powiem szczerze, że jak skończyłem czytać, to spodziewałem, ze to był dopiero wstęp 😉
Pozdrawiam
Marek