Podstawowy problem, który prawdopodobnie blokuje również Ciebie przed napisaniem dobrej oferty sprzedażowej jest to, że nie wiesz od czego zacząć. Niektórzy myślą, że skoro nagłówek w reklamie jest tak ważny to właśnie od niego zaczynamy pisanie tekstu. Nic bardziej mylnego. Nagłówek możesz napisać na końcu. Od czego więc zacząć pisanie skutecznej oferty handlowej? Polecam Ci metodę 3 pytań.
Pytanie # 1 Jaka jest sytuacja klienta i jaki ma problem?
Wyobraź sobie, że chcesz sprzedać klientowi reklamę w regionalnym piśmie. Jego problemem nie jest brak reklamy, ale zbyt mała ilość klientów. Jaka jest sytuacja klienta – jest przedsiębiorcą. Stale boryka się z problemami.
Nie wie jak zapłacić pracownikom, za co zapłacić ZUS i inne rachunki. Jest zestresowany bo dużo pracuje, ale nie widzi efektów swoich 17 godzinnych maratonów w firmie. Gdy już odpowiesz sobie na to pytanie w swoim szkicu oferty możesz zacząć tekst od opisania tej sytuacji.
Oto przykładowy początek:
Jestem z moich klientów napisał “Mam już dość. Haruję czasami po 17 godzin dziennie a mój znajomy pracujący w urzędzie ma więcej pieniędzy i wolnego czasu ode mnie”. W dalszej części opisujesz problem klienta. Początek już masz.
Pytanie # 2 Jakie problemy wynikają z tej sytuacji?
W tym momencie opisujesz bardzo emocjonalnym i barwnym językiem konsekwencje tej sytuacji. Co się stanie gdy sytuacja w której ktoś prowadzić firmę i stale do niej dokłada będzie się przeciągała? To proste – firma zbankrutuje.
Teraz opisujesz wszystkie problemy z tym związane. Problemy rodzinne, stres, spadek motywacji, słowa znajomych w stylu – a nie mówiłem, że Ci nie wyjdzie?
Pytanie # 3 Jak klient może rozwiązać ten problem?
W tym miejscu podsuwasz klientowi rozwiązanie. Skoro istnieją na świecie rentowne biznesy oznacza to, że wystarczy zastosować ich metody, żeby pozbyć się wspomnianych problemów. Jednym z sekretów rentownych biznesów jest umiejętność reklamowania się. W tym miejscu pokazujesz swój produkt (reklama w regionalnej prasie) jako sposób na problemy klienta.
Ja nazywam to połączeniem problemów klienta z rozwiązaniem, czyli Twoim produktem. Jak widzisz pisanie dobrych ofert jest banalnie proste. Problem w tym, że 90% osób opisujących swoje produkty koncentruje się na produkcie a nie problemie klienta.
Zakończ wezwaniem do akcji
Gdy już wiesz: jaka jest sytuacja klienta? Jakie problemy z tego wynikają? W jaki sposób Twój produkt pomoże rozwiązać te problemy? Musisz przekonać odbiorcę reklamy, żeby wymienił swoje pieniądze na Twoje rozwiązanie. Potrzebujesz wezwania do akcji – czyli Kup Teraz bo za 2 dni podnosimy ceny reklam ze względu na zbliżające się wybory. Swoją drogą zbliżające się wybory mogą być dobrym uzasadnieniem podniesienia cen reklamy prasowej. Jeżeli ta metoda w jakimś stopniu okazała się pomocna napisz o tym w komentarzu poniżej.
Komentuj i zdobywaj linki