Posted by on Sty 19, 2011 in E-mail marketing | 4 Komentarze

mailing-o-czym-pisacW email marketingu jest kilka kluczowych etapów działania. Niestety w każdym kolejnym etapie jakaś grupa odpada.

1. Pierwsza grupa Ci, którzy mają chęć posiadania listy adresowej, niestety jakiś antymotywator w ich umyśle skutecznie blokuje ich działania.

2. Druga grupa to te osoby, które założyły już swoją listę. Tzn. posiadają na blogu okienko do zapisywania się na biuletyn, ezine czy w celu odebrania darmowego ebooka. Niestety część tych osób nie używa respondera, czy autorespondera. Jednym z powodów jest strach – co powiedzą klienci gdy wyślę im mailing? Niestety strach ten powoduje, że Twoja działalność w internecie to hobby do którego dokładasz. Jeżeli tak ma być to rozumiem, myślę jednak, że Twoim celem jest zarabianie w sieci.

3. Trzecia grupa to te osoby, które mają listę, piszą z nią i przy okazji zarabiają na tym pieniądze.

Najciekawsze jest to, że w tej trzeciej grupie znajduje się bardzo mało osób. Chcę teraz zachęcić Cię do tego, żeby przejść z punktu dwa, albo jeden do punktu 3.

O czym pisać w mailingach, jeżeli nie mam produktu?

Porada # 1 Pisz! Utrzymuj kontakt ze swoimi czytelnikami. Jeżeli nie będziesz pisał, pomyślą, że już się “tym” nie zajmujesz. To może wpłynąć na Twój wizerunek w internecie.  Opowiem Cie dwie historie, które przekonają Cię że warto pisać ze swoją listą. Nie, wróć, warto pisać z jedną osobą i tą samą informację wysyłać do 100, 200, 1000 albo 10 000 osób:

Historia 1 w pewnej regionalnej gazecie właściciel zakładu wulkanizacyjnego umieszczał przez wiele miesięcy jedną, małą reklamę. Pewnego miesiąca zrezygnował, gdyż pomyślał, że nie jest ona skuteczna. Po tym, jak reklama się nie ukazała, przyjechało do niego kilku klientów mówiąc: kurcze, myślałem, że zwinąłeś interes. Dlaczego? – zapytał właściciel. Bo nie ma Twojej reklamy w gazecie.

Historia 2 mój kolega z podstawówki zaczepia mnie w sklepie przy kasie i pyta się Co z tą Twoją perswazją? Odpowiadam, że wszystko w porządku, a o co chodzi? No bo już nie wysyłasz do mnie porad. Po prostu skończyła się kolejka w autoresponderze i mój znajomy odebrał to jako koniec mojej działalności. Powiem Ci otwarcie – przeraziłem się.

Wiesz, najciekawsze jest to, że dla wielu osób nie istnieje Twój blog czy strona. Niektórym wystarczą same mailingi z autorespondera, albo wpisy na facebooku. Wiem, że trudno to zrozumieć, ale tak jest.

Porada # 2 Zacznij od “dzisiaj…”. To bardzo dobry początek maila. Miałeś dzisiaj jakieś przeżycie związane ze swoim biznesem? Napisz o tym i wyślij do wszystkich. Fantastycznie jeżeli będzie to porada rozwiązująca także problem Twoich czytelników.

Porada # 3 Poinformuj o wpisie na blogu. To może być krótki mailing. Kilka słów wprowadzenia i link na zasadzie:

Zobacz wpis >>

Przeczytaj całość >>

Możesz także zacytować samego siebie i podlinkować do dalszej części wpisu.

Porada # 4 Tips & Tricks. Jeżeli nie masz pomysłu na długie wpisy wykorzystaj proste i krótkie porady. Ludzie uwielbiają konkrety. Jeżeli nie wiesz gdzie znaleźć podpowiedzi, możesz zastosować turbo strategię, która polega na tym, żeby po pierwsze robić notatki z danego źródła i zmieniać formy wiedzy, którą poznajesz.

Dobra – po Polsku. Jeżeli oglądasz filmik na YouTube w stylu 7 pomysłów na bloga, to stwórz serie maili 9 pomysłów na bloga. Czyli 2 pomysły muszą pochodzić od Ciebie. Jeżeli znalazłeś artykuł 12 pomysłów na bloga, nagraj 7 filmików i wyślij 7 maili z linkami do YouTube. Dlaczego 7? Żeby nie korciło Cię przepisać wszystkiego kropka w kropkę.

Porada # 5 Pomyliłeś się? To świetnie! Ostatnio przydarzyło mi się pomylić w mailingu (wysłałem do ponad 2000 osób informację Witaj Mirku) Byłem mocno zdziwiony. Nie dlatego, że się pomyliłem, ale dlatego, że będę mógł wysłać kolejny email z przeprosinami. Powiedzmy to otwarcie – wysyłanie błędów a potem przepraszanie to jedna z technik email marketingu.

Tutaj otrzymasz darmowy Ebook nt. pisania perswazyjnych reklam >>

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)