Posted by on lip 18, 2014 in Analiza reklamy, Nagłówki, Proste porady dla copywriterów, Sales letter | 1 komentarz

papier-toaletowyW tej serii artykułów będę dokonywał analizy tekstów reklamowych i listów sprzedażowych. Akurat dobrze trafiłem bo tekst zaczyna się zaskakująco mocno. Ile jesteś w stanie zapłacić za rolkę papieru? Możesz kupić ją za 50 groszy. Wyobraź sobie jednak taką sytuację. Na rolce papieru zapisane są szczęśliwe numery w Lotto (na 100% pewne, że wygrasz). Wtedy taka rolka papieru warta jest milion, dwa miliony?

Jak w 20 minut wygenerować 997 dolarów?

Jak ma się to do analizowanego tekstu reklamowego. Po pierwsze zdjęcie rolki papieru natychmiast przykuwa naszą uwagę. Dodatkowo pytanie Ile jesteś w stanie zapłacić za taką rolkę? jeszcze bardzie angażuje nasz umysł. Następnie autor tekstu nawiązuje do rolki papieru zapisanej numerami w Totka. Ta cała metafora zostaje przeniesiona na jego produkt – kurs internetowy w którym na uczy Cię jak w 20 minut możesz generować 997 dolarów.

Reasumując możesz traktować np. książkę drukowaną w kategorii ceny papieru lub skoncentrować się na wartości jaką da Ci ta książka w nawiązaniu do biznesu.

Jak Tom Cruise pomaga sprzedawać merketerom internetowym?

Kolejnym zabiegiem, który stosuje autor jest technika (bardzo silna) nawiązanie do osób znanych i sławnych. Jest to tzw. pławienie się w odbitym blasku. Okazuje się, że gdy zrobisz sobie zdjęcie z celebrytą część tego wizerunku (mocy celebryty) w naszym umyśle jest przekazywane na Ciebie.

Niestety działa to również w drugą stronę. Prosty przykład – gdy działasz w jakim MLM-ie, który 200 osób promuje spamując na Facebooku i obiecując milion złotych za leżenie na plaży, to gdy ty gdy wejdziesz w ten biznes ten ciemny blask dopadnie również Ciebie. Może i przykre, ale prawdziwe.

show-me-money

Show me the Money

Autor listu sprzedażowego używa na początku mema a potem umieszcza znaną wypowiedź Toma Cruise „Show me the Money” w formie filmiku z YouTube.

Na końcu jest trzeci zaskakujący element – potrójna gwarancja satysfakcji. Jeżeli będziesz niezadowolony z produktu zwrócę Ci 3 razy tyle ile zapłaciłeś. Inwestycja w ten kurs to 7$. Biorąc pod uwagę fakt, że tego typu produkty zwraca około 0,5% to autor jest bezpieczny. Przy okazji neutralizuje obiekcje – co się stanie jeżeli ten produkt mnie zawiedzie? Nic, zarobisz 14 dolarów.

Podsumowując:

  1. Wykorzystaj zdjęcie które jest nietypowe i przykuje uwagę – papier toaletowy świetnie się do tego nadaje.
  2. Zadaj silne i dające do myślenia pytanie niezwiązane bezpośrednio z Twoim produktem.
  3. Wykorzystaj wizerunek osób sławnych np. zobacz zdjęcie znanej celebrytki, która ubiera się w podobną sukienkę.
  4. Wykorzystaj memy w swoim tekście.
  5. Pomyśl o zaskakującej gwarancji satysfakcji.
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)