Posted by on lis 21, 2009 in Bez kategorii | 1 komentarz

umysl-czytelnika

umysl-czytelnika

Nasz język działa na dwóch poziomach: ogólnym i szczegółowym. Jeżeli zapytasz mnie, którego języka używać w trakcie pisania oferty reklamowej powiem Ci coś co może Cię oburzyć. Używaj obydwu. I wiesz Co tak naprawdę zadałeś niewłaściwe pytanie. Dostajesz drugą szansę. Jeżeli zapytasz mnie jak używać Tych dwóch form to odpowiem Ci

1. Języka ogólnego używasz gdy chcesz się dopasować do odbiorcy, czytelnika, internauty, klienta itd.

Jeżeli czytasz teraz ten tekst, siedzisz w jakimś pomieszczeniu gdzieś z daleka dobiegają cię jakieś głosy, to prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę, że za chwilę poznasz jedną z technik copywriterskich, która pozwoli Ci osiągnąć planowane zyski.

Jak widzisz w każdym momencie mówię prawdę, gdyż jestem bardzo ogólny. Twój mózg w tym momencie zgadza się ze mną gdyż nie ma czego podważać. To jest właśnie czar Hipnotycznego Ogólnego Języka.

gdybym chciał być konkretny to ten tekst brzmiałby:

Jeżeli czytasz teraz ten tekst, siedzisz w różowym pokoju, gdzieś z daleka dobiegają cię odgłosy bawiących się za oknem orangutanów na wrotkach, to wiesz, że że za chwilę poznasz jedną z technik copywriterskich, która pozwoli Ci osiągnąć 1 złotówkę zysku.

Podsumowując: aby zbudować więź z czytelnikiem pisz ogólnie.

2. Języka konkretnego używasz kiedy chcesz zbudować wiarygodność.

Jeżeli chcesz pokazać, że piszesz prawdę możesz po prostu wpłynąć na logiczny umysł czytelnika, który myśli w taki sposób: liczby zaokrąglone typu: 100 procent, 100 klientów, 1000 osób, 100 na 100 osób są niewiarygodne. Liczby w stylu 89,4% klientów, 7 na 10 klientów, 347 osób są bardziej wiarygodne. Sugerują, że coś naprawdę miało miejsce, że  badania odbyły się rzeczywiście.

Wrócę jeszcze do tego tematy, na dzisiaj tyle 🙂



VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)