Slogany to świetne narzędzie marketingowe jeżeli…. masz kilka milionów na promocję. Copywriting, który chcę Ci zaproponować powinien jednak być ( w ramach zdrowego rozsądku) pozbawiony sloganów. Wiesz dlaczego? Z prostej przyczyny:
- slogany natychmiast zdradzają, że to o czym mówisz klientowi to sprzedaż.
Zdradzę Ci dzisiaj prosty sposób na to, aby pisząc ofertę czy mailing ustrzec się przed psującymi sprzedaż sloganami.
Prostota tego rozwiązania polega na zadawaniu pytań w miejscu, w którym pojawia nam się reklamowy slogan.Dla przykładu:
Aparat cyfrowy na Twoją kieszeń
Można zastąpić rozpoczynając nagłówek od słowa dlaczego
Dlaczego w tym tygodniu stać Cię na aparat cyfrowy xyz?
Inny przykład
Profesjonalny kurs Photoshopa
Można stworzyć fantastyczny nagłówek zaczynając go od Jak
Jak w 48 godzin opanować Photoshopa i zacząć zarabiać na tworzeniu grafiki?
Jeżeli pracujesz dzisiaj nad jakimś tekstem lub masz kilka z których nie jesteś do końca zadowolony lub zadowolona to zrób dwie rzeczy:
- Wyszukaj nagłówki, które brzmią sloganowo i sztucznie.
- Zmień je stosując pytania “dlaczego” lub “jak”?
Do roboty. Koniecznie napisz komentarz.
PS W innym artykule napiszę gdzie stosuje się slogany i dlaczego tam mają sens?
Slogan nie zawsze musi być kojarzony ze sprzedażą, bardzo często ma być związany tylko i wyłącznie z wizerunkiem marki.
Chyba każdy na świecie zna “Just do it” i wie o co chodzi. Niemniej masz rację, potrzeba na to milionów lub bardzo długiego, konsekwentnego powtarzania.