Posted by on Maj 12, 2010 in CopyPsychologia, E-mail marketing, Nagłówki, Proste porady dla copywriterów, Sales letter | 0 komentarzy

Być może zastanawiasz się czasami w jaki sposób skutecznie operować liczbami w nagłówkach. Spokojnie nie musisz biec po aspirynę, jest prosta zasada, która pozwoli Ci bezbłędnie operować liczbami pisząc ofertę sprzedażową czy mailing.

Zasada ta wykorzystuje specyfikę naszego umysłu, który bywa jak rozkapryszone dziecko. Nie usiedzi w miejscu i reaguje głównie na to, co jest ciekawe i ekscytujące. Jak to się ma do liczb? Gdy czytamy tekst i pojawia się w nim liczba w postaci numerycznej np. “3”, “7” itp. to nasza uwaga odruchowo przeskakuje na ten element. Jest on wtedy mocniej zauważony. Jeżeli użyjesz alternatywnie “trzy”, “siedem” już ta informacja nie zapadnie tak w pamięci czytelnika.

Nie ma jednak jednej, właściwej reguły. Przykładowo jeżeli masz do zaoferowania tylko dwa bonusy, możesz nie eksponować tego elementu, pisząc

Jak zdobyć dwa niepowtarzalne bonusy?

Jeżeli chcesz przyciągnąć uwagę czytelnika, posiadasz 7 darmowych ebooków możesz wykorzystać dzisiejszą informację pisząc:

Jak zdobyć 7 darmowych ebook’ów?

Jak widzisz jest subtelne różnica w postrzeganiu tych dwóch komunikatów.

Życzę Ci 1000 lub tysiąca sukcesów z wykorzystaniem tej wiedzy 🙂

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)