Posted by on Gru 15, 2009 in Proste porady dla copywriterów | 3 Komentarze

1 czy 3Znakiem rozpoznawczym “niedzielnych” copywriterów jest przeważnie ilość wykrzykników, które starają się upchnąć
w tekście. Dzisiaj odpowiem Ci na pytanie ile  powinno być wykrzykników w tekście reklamowym.

Ale od początku. Czy zdarza Cię widzieć gdzieś na słupie ogłoszeniowym taki tekst:

!!!!!!!UWAGA!!!!!!!!!!!PRACA!!!!!!!!!!PRACA!!!!!!!!!!!UWAGA!!!!!!!!!!!!

Myślę, że jeden cel ta informacja potrafi osiągnąć: zwraca uwagę! Bije po oczach ze 100 metrów. Zaczynają się zatrzymywać samochody itd. Niestety jednak wraz z zainteresowaniem w głowie zapala się czerwony sygnał.
Dlaczego tak mu zależy na tych pracownikach? Prawdopodobnie mało płaci, pracownicy non stop odchodzą itd.

Jest to tylko jeden z przykładów, jak można jednym małym detalem zepsuć skuteczność tekstu perswazyjnego.

Dobra, no to ile powinno używać się wykrzykników. Odpowiedź jest prosta! Jednego lub jak wolisz „1” albo „I”. Wybieraj.

Oto jeszcze kilka rad odnośnie używania wykrzykników w tekście

Porada # 1 Stosuj wykrzykniki z… pomysłem. Po prostu umieszczaj je tam gdzie naprawdę sa niezbędne. Pisząc czy poprawiając tekst zadaj sobie pytanie Jaką reakcję chcę wywołać w odbiorcy? Czy potrzebne mi jest tutaj „przebudzenie” czytelnika. Jeżeli przesadzisz z ilością wykrzykników czytelnik podświadomie poczuje, że „coś TU nie gra”.
Porada # 2 Krzyk i motywacja. Oprócz tego, że wykrzyknik jest odbierany jako swoiste podniesienie głosu. Zaakcentowanie pewnego elementu, to ma on także znaczenie motywacyjne. Pobudza czytelnika do działania. Dlatego warto używać go gdy chcemy wywołać u odbiorcy akcje np. zapisanie się na listę mailingową.
Porada # 3 Wykrzyknik, który nie jest wykrzyknikiem. Myślisz sobie A to co za dziwoląg? Już Cię uspakajam. Pisanie DUŻĄ LITERĄ wywołuje podobne reakcje jak wykrzyknik. Wiesz doskonale, że tekst napisany tylko i wyłącznie dużymi literami nie jest możliwy do przeczytania bez rozstroju żołądka, jednak pewne elementy możesz wyróżniać w taki sposób i wtedy nie musisz używać wykrzykników.

Pamiętaj, że copywritingu nie ma sztywnych zasad, są tylko wskazówki. Potraktuj ten tekst jako wskazówkę i zawsze pisz mając na końcu pióra cel w jakim piszesz. Wtedy nie ma zasad, jest tylko psychika czytelnika.

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 10.0/10 (1 vote cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)
Jak stosować wykrzykniki w tekstach reklamowych?, 10.0 out of 10 based on 1 rating