Posted by on Gru 22, 2010 in Proste porady dla copywriterów, Sales letter | 0 komentarzy

Myślę, że wiesz już, że istnieje kilka krytycznych elementów sprzedającego tekstu. Jednym z nich jest ROI (return on investment) czyli mówiąc językiem naszych ojców, dziadów i pradziadów – zwrot z inwestycji. Jak to się ma do tworzonej przez nas oferty? Najprościej mówiąc, warto udowodnić osobie, która trafi na nasz tekst, że dzięki produktowi w który zainwestuje oszczędzi albo pieniądze, albo czas. Biorąc pod uwagę fakt, że czas to pieniądz wiesz już dokładnie o czym warto  pisać.

Jak to wygląda w praktyce?

Pisząc tekst musisz zadać sobie pytanie, w jaki sposób Twój produkt spowoduje, że klient zaoszczędzi, albo co bardziej atrakcyjne, zarobi wielokrotność sumy, którą zainwestował. Gdy już znajdziesz jakiś punkt zaczepienia, najzyczajniej w świecie opisz to w swojej ofercie reklamowej.

Ostatnio stworzyłem tekst reklamujący mój nowy kurs, który dotyczy tworzenia przyjaznych adresów stron na Facebooku. Gdy zadałem sobie pytanie ile zaoszczędzi, lub ile zarobi klient po zdobyciu wiedzy zawartej w tym kursie, w mojej głowie natychmiast pojawiły się dwie propozycje.

1. Gdy adres strony na facebooku będzie krótszy i łatwiejszy do zapamiętania łatwiej będzie zdobywać nowych fanów. Im więcej masz fanów, tym łatwiej zmonetyzować ruch na Twojej stronie. Podsumowując – im łatwiejszy adres, tym większa skuteczność marketingu. Skuteczny marketing to więcej pieniędzy. Prawda, że proste?

2. W kolejnym akapicie pokazałem, ile można zaoszczędzić ucząc się tworzenia krótkich adresów stron na Facebooku. Taka usługa na zlecenia.przez.net to wydatek od 10 do 50 złotych. Teraz nie tylko zrobisz to sam dla każdej ze swoich stron, ale możesz zarabiać robiąc to dla innych na zlecenia.przez.net

Tutaj możesz zobaczyć ten tekst >>

Jak widzisz, podałem aż trzy argumenty, które przemawiają za tym, że ten kurs to inwestycja, która będzie zwracać się przez wiele lat.

Jak to się ma do innych produktów np. proszków do prania, wycieczek, kalesonów, pralek czy samochodów?

Tutaj są tak naprawdę masz  dwie opcje. Reklamując drogie produkty pokazujesz, że jest to inwestycja na długie lata. Kupisz droższą pralkę więc oszczędzasz na nerwach, chodzeniu po serwisach i ogromnych rachunkach za prąd, które musisz zapłacić.

Jeżeli masz tani produkt, warto abyś napisał, że gdy klient zainwestuje w tani produkt zostaje mu gotówka na szereg innych zakupów.

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)