Posted by on Kwi 4, 2012 in Kroki bogatego Copywritera, Sales letter | 0 komentarzy

Dobra, jeżeli to określenie zbiło Cię z tropu, chodzi mi o ofertę sprzedażową, której napisanie jest stosunkowo czasochłonnym zadaniem. Dlaczego uważam, że najważniejsze jest mistrzowskie przygotowanie? Samo napisanie tekst to czasami 10 – 20 godzin (w moim przypadku, mam świadomość, że są szybsi), ale jeżeli nie znasz produktu i nie wiesz kim są potencjalni klienci Twoje pisanie będzie przypominać strzelanie w nocy bez celownika.

Oto co warto zrobić przed napisaniem tekstu

1. Lista kontrolna. Powinna ona zawierać jak najwięcej pytań dotyczących produktu i samego klienta. Najlepiej wydrukować kilka egzemplarzy i mieć je zawsze pod ręką. Jeżeli piszesz na zlecenie to przygotowaną listę możesz wysłać do zleceniodawcy. Jeżeli da się wciągnąć w tę grę to nie tylko masz już wiele cennych informacji, ale także potężny zarys tekstu, który przygotował dla Ciebie… Tak, Twój klient. O tym, co powinna zawierać taka lista opowiem w specjalnym nagraniu, dlatego najlepiej zapisz się tutaj, żeby otrzymać ode mnie powiadomienie >>

Dodam tylko, że w kwestii produktu fundamentalne pytania brzmią: Za co płaci klient, jaki problem rozwiązuje produkt, czym się różni od innych produktów, dlaczego miałbym zainteresować potencjalnego klienta itd.

2. Fora internetowe to najlepszy sposób, żeby poznać nie tylko samych klientów, ale głównie ich problemy. Jeżeli zmienisz perspektywę patrzenia na tekst reklamowy z opisu produktu na wskazanie jak rozwiąże on jego problem już masz większą konwersję. Na forum znajdziesz także język jakim posługuje się Twoja grupa docelowa, ich zainteresowania (kategorie w stylu: przedstaw się, na luzie, po godzinach itd.) Aha, jeżeli przejrzysz tematy wpisów możesz wpaść na wiele świetnych nagłówków, które stworzyli przypadkowo Twoi potencjalni klienci.

3. Facebook znajdziesz tutaj dokładne informacje o Twojej grupie docelowej. Dobra, tylko jak znaleźć profile osób zainteresowanych daną tematyką? Najprościej jest znaleźć fanpejdże gdzie gromadzi się Twoja grupa docelowa i przeanalizować np. wiek czy płeć lubiących. Inne bardzo ważne dane to z informacje skąd pochodzi Twoja grupa docelowa. Ja np. mam świadomość, że moi klienci pochodzą głównie z większych miast i jest to głównie lewa strona Wisły, dzięki tej wiedzy wydaję mniej na reklamę.

A teraz zrób sobie kawę, przygotuj katalog for i zarezerwuj sobie np. 20 godzin na poznawanie swojego odbiorcy. Powodzenia.

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)