Posted by on Mar 11, 2012 in Bez kategorii, CopyPsychologia, Proste porady dla copywriterów, Ulotki reklamowe | 1 komentarz

Obniżać czy podwyższać? Co zrobić, żeby klient kupił droższy produkt? Czy cena ma znaczenie? Gdy piszesz tekst oferty ZAWSZE spotkasz się z momentem, w którym musisz pokazać cenę. Zadanie jest o tyle trudne, że w umyśle odbiorcy ma się pojawić jedna myśl – KUPUJĘ.

Co zatem zrobić z oporem?

Jest kilka strategii, które spowodują, że postrzeganie ceny może się zmienić. Musisz wiedzieć jedną fundamentalną rzecz, cena to nie rzeczywistość, tylko wartość postrzegana przez klienta. Zawsze porównuje on ją do czegoś innego – innego produktu, raty kredytu czy obiadu w restauracji.

Przykładowo – gdy zapłacisz za mieszkanie 500 tysięcy złotych, kuchnia za 20 tysięcy wydaje Ci się skromną sumą. Gdy jednak myślisz o kuchni za 20 tysięcy a po opłaceniu wszystkiego zostaje Ci 700 złotych na życie to postrzeganie tej ceny zmienia się drastycznie.

Oto 5 sposobów na zmniejszenie (postrzegania) ceny

Sposób 1 Rozbij dużą cenę na małe jednostki. Rata 1000 złotych w rozbiciu na 30 dni to 33 złote dziennie. Możesz mieć wymarzony samochód za 33 złote dziennie. Dla naszego mózgu jest to potężna różnica. Przypomnij sobie to się działo gdy benzyna przekroczyła granicę 5 złotych za litr.

Sposób 2 pomóż klientowi zdobyć pieniądze. To tylko 33 złote dziennie, jeżeli rzucisz palenie (paczka papierosów to np. 11 złotych dziennie) zostaje Ci tylko ponad 22 złote dziennie. Jeżeli zarabiasz 20 złotych za godzinę wystarczy, że rzucisz palenie i poprosisz szefa o dodatkową nadgodzinę i możesz jeździć wymarzonym samochodem. Brzmi świetnie.

Sposób 3 Ośmiesz cenę. Udowodnij, że inwestycja w Twój produkt to równowartość (dużej pizzy, obiadu lub zakupów w Biedronce). Musisz pokazać także jak bezsensowne są to wydatki. Powiedzmy przekonaj klienta, że ¼ jego zakupów ląduje w koszu, a Twój produkt będzie służył mu przez lata.

Sposób 4 Daj gwarancję satysfakcji. Udowodnij, że on nie kupuje produktu. Na początku go wypróbowuje, a to, co wpłaca to rodzaj kaucji. Tak właśnie działa gwarancja satysfakcji. Odwracamy w umyśle klienta – kupujesz na sprawdzasz. Odsetek zwrotów jest na poziomie 0,5 – 3 % więc jak policzysz w większości przypadków ten zabieg się opłaca.

Sposób 5 Niech wartość gratisów przekroczy cenę produktu. To genialna metoda, która powoduje, że cena staje się strasznie niska. Gdy czytam oferty produktów PLR i widzę na początku 2000 książek z pięknymi okładkami oraz 1000 książek jako gratis a na końcu wyskakuje cena 10 dolarów, nie trzeba mnie więcej przekonywać. Oczywiście najlepsze produkty na gratisy to produkty cyfrowe, które możesz rozdawać za darmo, bez rujnowania swojego budżetu.

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)