Gdybym miał dać Ci tylko dwie rady dotyczącą tytułów aukcji na allegro brzmiałyby one tak:
Tytuł aukcji ma 3 zadania:
– umożliwić wyszukanie produktu; (Wyszukiwanie)
– odpowiedzieć na pytanie (czy to jest to, czego szukam?) (Informacja)
– dać powód do wejścia na daną aukcję (Marketing)
Oprócz zasady WIM musisz zastosować jeszcze jeden element – testy. Na Allegro nie ma niestety opcji testowania oferty, jednak w prosty sposób możesz obliczyć konwersję Twojej oferty korzystając z prostych wyliczeń.
Zajmijmy się na początku zasadą WIM (Wyszukiwanie, Informacja i Marketing)
Oto przykładowy tytuł aukcji:
Jak widzisz sprzedający skoncentrował się głównie na wartości wyszukiwawczej tytułu. Jeżeli chodzi o używane części do samochodów stan osoby, która szuka tego typu części jest bardzo specyficzny – chcę szybko znaleźć pasującą część. Nie musimy używać zbyt skomplikowanego marketingu, żeby sprzedać spragnionemu butelkę wody na pustyni. Jeżeli jest tylko jeden egzemplarz na Allegro to pieniądze mamy w kieszeni. Problem zaczyna się wtedy, kiedy kilka osób oferuje ten sam produkt.
Innym przykład, gdzie zastosowano elementy marketingowe to sprzedaż zabawek:
Element informacyjny to fraza „interaktywny”. To słowo ma też pewne elementy komunikatu marketingowego. Kolejna fraza to „TRAKTOR”, sprzedający prawdopodobnie ma doświadczenie i wie, że rodzice kupujący dziecku traktor zabawkę wpiszą frazę traktor i wybiorą w narzędziach wyszukiwania Allegro kategorię Zabawki.
Najciekawsza zabawa zaczyna się w opcji Marketing. Autor stara się zadziałać na wszystkie zmysły czytającego tytuły – światło, dźwięk i ruch. Nie wiem, jaka jest skuteczność tego rozwiązania – musielibyśmy przetestować ten element. Jak widzisz umieszczenie tych 3 elementów w tak krótkim tytule nie jest wcale sprawą prostą. Kluczem do osiągnięcia efektów są:
– testowanie skuteczności tytułów;
– tworzenie bazy tytułów.
Jak stworzyć bazę marketingowych „dopalaczy” tytułów aukcji?
Najprostsze rozwiązania są przeważnie najlepsze. Poświęć np. 1 godzinę w miesiącu i wypisz najczęstsze elementy marketingowe w tytułach aukcji np. w Twojej branży. Zbierz je w edytorze tekstu lub notatniku i rozpocznij testy.
Oto przykładowa analiza marketingowych dodatków w tytule aukcji. Zajęło mi to 5 minut.
Komentuj i zdobywaj linki