Posted by on gru 29, 2013 in Opis aukcji na Allegro | 0 komentarzy

wimGdybym miał dać Ci tylko dwie rady dotyczącą tytułów aukcji na allegro brzmiałyby one tak:

Tytuł aukcji ma 3 zadania:

– umożliwić wyszukanie produktu; (Wyszukiwanie)

– odpowiedzieć na pytanie (czy to jest to, czego szukam?) (Informacja)

– dać powód do wejścia na daną aukcję (Marketing)

Oprócz zasady WIM musisz zastosować jeszcze jeden element – testy. Na Allegro nie ma niestety opcji testowania oferty, jednak w prosty sposób możesz obliczyć konwersję Twojej oferty korzystając z prostych wyliczeń.

Zajmijmy się na początku zasadą WIM (Wyszukiwanie, Informacja i Marketing)

Oto przykładowy tytuł aukcji:

wyszukiwanie-1

Jak widzisz sprzedający skoncentrował się głównie na wartości wyszukiwawczej tytułu. Jeżeli chodzi o używane części do samochodów stan osoby, która szuka tego typu części jest bardzo specyficzny – chcę szybko znaleźć pasującą część. Nie musimy używać zbyt skomplikowanego marketingu, żeby sprzedać spragnionemu butelkę wody na pustyni. Jeżeli jest tylko jeden egzemplarz na Allegro to pieniądze mamy w kieszeni. Problem zaczyna się wtedy, kiedy kilka osób oferuje ten sam produkt.

Innym przykład, gdzie zastosowano elementy marketingowe to sprzedaż zabawek:

 Przykładowy tutuł aukcji

 

Element informacyjny to fraza „interaktywny”. To słowo ma też pewne elementy komunikatu marketingowego. Kolejna fraza to „TRAKTOR”, sprzedający prawdopodobnie ma doświadczenie i wie, że rodzice kupujący dziecku traktor zabawkę wpiszą frazę traktor i wybiorą w narzędziach wyszukiwania Allegro kategorię Zabawki.

Najciekawsza zabawa zaczyna się w opcji Marketing. Autor stara się zadziałać na wszystkie zmysły czytającego tytuły – światło, dźwięk i ruch. Nie wiem, jaka jest skuteczność tego rozwiązania – musielibyśmy przetestować ten element. Jak widzisz umieszczenie tych 3 elementów w tak krótkim tytule nie jest wcale sprawą prostą. Kluczem do osiągnięcia efektów są:

– testowanie skuteczności tytułów;

– tworzenie bazy tytułów.

Jak stworzyć bazę marketingowych „dopalaczy” tytułów aukcji?

Najprostsze rozwiązania są przeważnie najlepsze. Poświęć np. 1 godzinę w miesiącu i wypisz najczęstsze elementy marketingowe w tytułach aukcji np. w Twojej branży. Zbierz je w edytorze tekstu lub notatniku i rozpocznij testy.

Oto przykładowa analiza marketingowych dodatków w tytule aukcji. Zajęło mi to 5 minut.

Przykładowe tytuły aukcji na allegro

 

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)