Posted by on Cze 10, 2015 in jak napisać ofertę?, Oferty Allegro | 0 komentarzy

jak napisać ofertę

Na Allegro jest wielu sprzedawców chemii gospodarczej, proszków czy wzmacniaczy do prania. W tym artykule pomogę Ci napisać skutecznych tekst reklamowy dla tego typu produktu. Żeby napisać sprzedający tekst dla chemii gospodarczej musisz znać odpowiedź na kilka pytań.

Dlaczego klient ma kupić na Allegro, skoro podobny proszek może kupić praktycznie w każdym sklepie w Polsce? Po drugie: jakie są jego obiekcje, czyli co blokuje go przed zakupem?

Gdy poznasz obiekcje potencjalnego klienta możesz je bardzo szybo zneutralizować. Oto 21 technik tricków, które pomogą Ci stworzyć sprzedającą ofertę handlową proszku do prania, wzmacniaczy prania czy wybielaczy.

Technika # 1 Użyj tego jednego określenia za którym szaleją Polacy

To słowo to bestseller. W ofercie handlowej kojarzy nam się ono z najlepiej sprzedającym się produktem. Jest to również tzw. dowód społeczny – skoro kupuje ten wybielacz tyle osób to musi być dobry.

Określenie bestseller sugeruje również wyższą jakość. Dodatkowo jest to słowo kojarzące się z zachodem, czyli ramuje produkt w kategorii światowego. Przykład do zastosowania: ten produkt to prawdziwy bestseller na naszych aukcjach kupiło go ponad 37 tysięcy klientów.

Technika # 2 Jeżeli produkty pochodzą z tych krajów sprzedają się lepiej.

Jeszcze z czasów komuny zostało nam przekonanie, że jeżeli coś jest z zachodu to jest lepsze niż podobny produkt z Rosji czy Węgier. Jeżeli w to nie wierzysz to zobacz o ile lepiej sprzedają się włoskie buty, niemieckie narzędzia czy francuskie ubrania.

Jest kilka polskich firm obuwniczych, które specjalnie przybrały włoska nazwę, żeby tym trickiem zwiększyć sprzedaż. Jeżeli sprzedajesz chemię z Niemiec to podkreśl to w swojej ofercie i zasugeruj, że na Niemiecki rynek wypuszczane są lepsze środki niż na Polskę.

Technika # 3 jaki jest Wasz wspólny wróg?

W tekście swojej oferty na Allegro możesz zasugerować, że waszym wspólnym wrogiem są duże koncerny, które sprzedają w Polsce produkty słabsze jakościowo np. proszki do prania czy wybielacze.

Ty jesteś na to wściekły i postanowiłeś sprowadzać je do Polski. jest to element, który spowoduje, że klient czytający ofertę zacznie budować z Tobą więź. Zastosuj to. Jest to bardzo silna technika działająca na podświadomość.

Technika # 4 Wystarczą tylko 3 zdjęcia w tym stylu a sprzedaż wzrośnie drastycznie

Zobacz. Ta technika to pokazanie dowodu skuteczności. Najlepiej jeżeli nagrasz film wideo w którym pokarzesz jak skuteczny jest to proszek. Możesz skropić ulubioną koszulę np. sokiem sojowym, winem, jodyną lub atramentem a następnie pokaż jak twój proszek genialnie wywabił wszystkie te plamy.

Jest to według mnie najważniejszy element oferty. Oferta na Allegro ma to do siebie, że musisz mocno uwiarygodnić produkt. Pokazując jego skuteczność jesteś bliski przekonania klienta do kupowania u Ciebie a nie u konkurencji.

Jeżeli nie jesteś w stanie nagrać filmiku – wykorzystaj przynajmniej zdjęcia i efekt przed użyciem proszku czy wybielacza i po. Skuteczność tej techniki Cię zaskoczy.

Technika # 5 Jakie liczby mogą wywołać zachwyt u pewnej grupy klientów?

Mam dla ciebie dobrą wiadomość. Bardzo mała liczba sprzedających na Allegro wykorzystuje ten trick. Przedstaw swój produkt jako zagęszczony i bardzo wydajny. Naszkicuj to najlepiej za pomocą zdjęcia.

Pokaż jak mało proszku potrzeba, żeby zrobić duże pranie. Następnie użyj liczb – wylicz klientowi ile zaoszczędzi na proszku i wodzie. Jest część klientów o tzw. metaprogramie szczegółowy, którzy tylko czekają na tego typu wyliczenia.

Z pomocą tych danych bardzo łatwo przekonasz ich do zakupu. Dodatkowo dzięki wyliczeniom proszek czy wybielacz przestaje być wydatkiem a staje się inwestycją.

Technika # 6 Tych informacji nasz mózg nie przetwarza i prawdopodobnie dlatego masz tak niską sprzedaż.

Posłuchaj. Ludzie nie potrafią zapamiętywać a tym bardziej nie zawsze uświadamiają sobie pewne abstrakcje – jeżeli powiesz im 7 kilogramów to prawdopodobnie 90% osób nie wie czy jest to ciężkie czy lekkie.

Jeżeli pomożesz im porównać produkt do czegoś co znają zadziała to natychmiast na ich umysł. Przykładowo – jest to 10 kilogramowe opakowanie – lepsza wersja – Czy przypominasz sobie jak bierzesz 1kg cukry w hipermarkecie?

Domyślam się, że masz świadomość ile waży takie opakowanie. Teraz wyobraź sobie, że opakowanie tego proszku jest 10 razy cięższe. Jeżeli niosłeś kiedyś ciężkie zakupy z samochodu to wiesz już ile proszku otrzymasz przy tak małej inwestycji.

Inną abstrakcją jest czas. Jeżeli powiesz proszek starczy na rok to wywołasz pewien efekt, lepiej jednak napisz, że przez 12 miesięcy, miesiąc po miesiącu, robisz pranie bez kupowania nowego proszku.

technika # 7 Pokazanie tych rzeczy powoduje, że klienci przykleja się do ekranu komputera.

Jest to wyjątkowo rzadko stosowana i bardzo silna technika. 90% osób populacji jest przekonana, że proszek można wykorzystać tylko jako środek do prania. Wiele osób stosuje go np. w warsztatach mechanicznych.

Wybielacz możesz dodać do proszku przy praniu tradycyjnym lub rozpuścić go w misce i wybielić plamę na rękawie koszuli. Cześć osób wykorzystuje wybielacz do produkowania koszulek z ciekawymi wzorami.

Żeby znaleźć dodatkowe funkcje twojego produkt możesz zrobić burze mózgu nt. dziwne zastosowani proszku do prania. Możesz też zrobić konkurs na nietypowe zastosowanie twojego produktu. Wykorzystaj też spotkania z klientami i pytaj ich w jaki sposób stosują twój produkt.

Technika # 8 ten rodzaj porad uwielbiają nawet najbardziej marudni klienci

Klienci kochają sprytne porady – są to tzw. tips and tricks. Dzięki nim mogą pochwalić się znajomym swoja wiedzą i np. mają pole do zabłyśnięcia wśród koleżanek przy sobotniej kawie. Zobacz.

Takim trickiem może być fakt, że przekraczając pewną dawkę proszku nie tylko gorzej upierzesz pranie, ale też stracisz pieniądze. Pamiętaj, żeby dozować idealnie według wskazówek na dozowniku.

Podpowiedzi i porady to genialny sposób na zbudowanie więzi z klientem. W czasach gdy duże firmy nas „olewają” ty możesz budować stalową więź z klientami. Zastosuj to!

Technika # 9 Tym banalnym sposobem mały gracz wygrał z potentatem na Allegro

Może Cię zasmucę, ale sprzedając chemię na Allegro masz ten sam produkt co dziesiątki innych sprzedawców. Jest jednak na to sposób. Możesz odebrać klientów konkurencji, jeżeli dodasz do produktów poradnik napisany w Wordzie.

Oto przykładowe tytuły, które wpadły mi do głowy. 7 sposobów na tańsze pranie, techniki prania dla mężczyzn, perfekcyjne pranie dla alergików. Dzięki tej metodzie będziesz miał szybko większą liczbę kochających Twój biznes klientów.

Gdy kilka dni temu kupowałem wyciskarkę do warzyw i owoców pomyślałem o tym, że przydałaby mi się książka z przepisami na zielone soki. Co prawda producent przygotował taką książeczkę, ale była bardzo skąpa w przepisy. Gdyby inny sprzedawca podarował mi 101 przepisów na zdrowe soki z wyciskarki byłbym wniebowzięty i u niego zastawiłbym pieniądze.

Technika # 10 Przedstaw te dwa proste elementy a klienci będą Ci wdzięczni

Czy wiesz, że jedną z przyczyn raka u kobiet, które zajmują się gospodarstwem domowym jest chemia gospodarcza.

Jeżeli pokażesz, że Twój proszek zawiera aktywny tlen zasugerujesz, ze jest to produkt zdrowy i ekologiczny dla użytkowników. Musisz dodać również, że nie uczula osób, które mają alergię.

Technika # 11 Ten psychologiczny sekret generuje okrutną sprzedaż w pierwszych godzinach od wystawienia aukcji

Jest takie powiedzenie: emocje sprzedają. Mimo, że sprzedajesz proszek do prania, każdy wie jak on wygląda, to żeby wyróżnić się wśród konkurencji warto zdecydowanie wpłynąć na emocje kupującego. Pokazuj, że plamy mogą pozbawić nas ulubionych ubrań do których mamy sentyment.

Są to ubrania w naszym ulubionym kolorze. Świetnie się w nich czujemy. Dzięki proszkowi, wybielaczowi itd. koszule do których masz sentyment zostaną w Twojej garderobie na lata.

Technika # 12 Pokazując tę jedną rzecz wpływasz na 93% obserwujących

Czy też to zauważyłeś? Ludzie nie mają czasu. Żyjemy w coraz bardziej zwariowanych czasach. Jeżeli ktoś poplami koszulę chce ją odplamić w kilka sekund. Dlatego zrób zdjęcia z plamą i bez plamy z podpisem w stylu: tę plamę z buraka nasz środek wybielił w 8 sekund. Przedstaw tak kilka produktów a mózg czytelnika zacznie szybciej pracować.

Technika # 13 Tyle razy musisz powtórzyć najważniejsze elementy, żeby klient wrócił i dokonał zakupu. Technika, która pomogła Andrzejowi Dudzie wygrać.

Żeby oferta została zapamiętana, musisz pewien główny element np. opakowanie 5 kg powtórzyć w ofercie 5 razy. Jeżeli piszesz ofertę wydaje Ci się, że takie powtórzenia zostaną źle odebrane.

Brednia. Klient, który czyta pierwszy raz nie wychwyci tego na poziomie świadomym. Podświadomie zakodujesz mu w umyśle ważną informację. Posłucha Andrzeja Dudy, w każdym wystąpieniu kilkukrotnie powtarza “przyszłość ma na imię Polska”.

Domyślam się, że i Tobie zdarzyło się powiedzieć w myślach ten tekst. Wiesz dlaczego – prawdopodobnie słyszałeś go już kilkadziesiąt razy i nawet nie jesteś tego świadom.

Technika # 14 ta wyśmiewana przez amatorów metoda pozwoli Ci poznać najgłębsze potrzeby klienta

Gdybym miał wejść w branżę chemii gospodarczej zrobiłbym coś do czego przekonałem mojego klienta. Gdy zaczęliśmy pisać tekst oferty reklamowej nie za bardzo znaliśmy potrzeby naszych klientów. Dlatego poleciłem mu, żeby zrobił mały event.

Na stoisku w Opolu pokazywał jak działają jego proszki oraz wręczał darmowe próbki obserwatorom pobierając adres email. Tak zbudował pokaźna bazę potencjalnych klientów. Najważniejsze było jednak to, że pytał głównie kobiety o to, do czego wykorzystują wybielacz w domu.

Dowiedział się m.in. że dużym problemem są zwierzęta domowe, które niszczą dywany. Wszystkie te elementy użyte zostały następnie w ofercie, która zwiększyła sprzedaż na Allegro z 30 sztuk do około 120 miesięcznie.

Technika # 15 Bez tej wiedzy klienci będą obserwować Twoje oferty, ale nie otworzą portfela. tutaj masz na to sposób.

Problem z ofertą jest taki, ze klient może ją przeczytać, może być przekonany do zakupu, ale z jakiegoś dziwnego powodu będzie odwlekał moment otwarcia portfela. Wtedy musisz zastosować tzw. spust sprzedażowy, czyli podsunąć tej osobie propozycje nie do odrzucenia np. może to być ograniczona ilość.

Przykładowo: w tej cenie pozostało tylko 13 sztuk na magazynie (tutaj zdjęcie z magazynu – to poprawia niesamowicie skuteczność takiej oferty). Musisz dodać do tego jakąś historię np. straciłeś kontakt z hurtownią, albo twoja hurtownia podniosła ceny i teraz proszki będą droższe o 23 złote.

Naturalne, że musisz dotrzymać słowa bo stracisz zaufanie klientów.

Technika # 16 Jak zagrywka koncernu Ferrari może pomóc Ci w sprzedaży chemii?

Zadaj sobie proste pytanie – ile firm posiada w swoim logo silne zwierzęta? Jaguar, Ferrari, Mrówka …ok, może z mrówką to lekka przesada.

Chodzi o to, że nasz mózg uwielbia porównywać. Możesz napisać, że “proszek w pralce pierze ubrania” albo “ten proszek jest tak silny, że wywołuje w pralce prawdziwe tornado z piany i aktywnego tlenu” Użyj porównań, które jest zrozumiałe dla każdego człowieka na ziemi.

Technika # 17 Dlaczego Obama podwija rękawy a Andrzej Duda wygląda na zmęczonego i jak to się ma do oferty proszku do prania?

Czy słyszałeś jak polityk mówi – teraz musimy ciężko pracować, to kosztowało nas wiele pracy, nad tą ustawą pracowaliśmy ciężko. Mówią tak dlatego, że działają na nas wizje ciężkiej pracy. Nie znam osoby, która nie doceniłaby kogoś kto ciężko pracuje. ten tekst wymagał ode mnie dużo pracy, siedzę nad nim 4 godzinę.

Dlatego musisz w swojej ofercie napisać jak ciężko i ile lat firma pracowała nad unikatową formułą tego proszku. Możesz też opisać jak ciężko pracowałeś, ile kaw wypiłeś na stacjach paliw w Niemczech, żeby wreszcie znaleźć dostawce najlepszego proszku.

Technika # 18 Pomiń te kilka zdań w środkowej i końcowej części tekstu a równie dobrze mógłbyś codziennie palić 200 złotowy banknot.

Żeby doprowadzić do kliknięcia w przycisk kup teraz musisz co pewien czas zrobić podsumowanie oferty. Zacznij od słów Teraz podsumujmy – i tutaj opisujesz 3 najważniejsze elementy i korzyści w Twojej ofercie.

Technika # 19 Pisząc te kilka słów na swój temat przyklejasz się do klienta i zdobywasz jego zaufanie

Co możesz powiedzieć o sobie? Na pewno nie wyświechtany tekst w stylu – ja też mam taki proszek w domu i też go stosuję, jest świetny. 90% osób pomyśli, że tak mówisz bo chcesz wcisnąć im proszek.

Jeżeli np. opowiesz o tym, że masz dzieci i miałaś problemy z dopraniem dywanów w ich pokoju do momentu kiedy to znalazłaś ten niemiecki proszek. Możesz opowiedzieć o tym, że masz psa, który brudzi dywany i wabi się Reksio.

Technika # 20 Ten argument jest tak oczywisty, że 90% Twojej konkurencji o nim nie wspomina.

Jeżeli sprzedajesz na Allegro to warto opisać, że normalnie trzeba z tymi ciężkimi proszkami chodzić po supermarkecie, potem zapakować je do samochodu itd. W tym przypadku kurier przywozi Ci proszek pod sam dom i o nic więcej się nie martwisz.

Zobaczysz, ze konkurencja będzie w szoku, że o tym wspomniałeś w swojej ofercie sprzedażowej.

Technika # 21 ten głupi błąd kosztuje sprzedawców na Allegro sporo gotówki.

Jest dla mnie szokujące gdy sprzedawcy na Allegro potrafią przygotować ofertę, ale nie kończą jej wezwaniem do akcji.

Po polsku oznacza to, że masz powiedzieć klientowi co ma zrobić (kliknij dodaj do koszyka, kliknij Kup Teraz) i dlaczego ma to zrobić (bo zostało tylko 3 ostatnie sztuki).

Teraz wystarczy, że sprawdzisz czy posiadasz w swojej ofercie handlowej te 21 elementów.

Nie musisz na siłę umieszczać wszystkich. Jestem jednak przekonany, że po napisaniu tekstu chemii gospodarczej czy proszków z Niemiec po kilku tygodniach odczujesz systematyczny wzrost sprzedaży. Będzie mi naprawdę miło gdy opiszesz w komentarzu poniżej jaki efekt osiągnąłeś.

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)