Co określa długość tekstu reklamowego? Po pierwsze musi on być na tyle długi, żeby zmieścić w nim te elementy, które są niezbędne do tego, aby oferta sprzedawała.
Gdy zapytasz osobę odpowiedzialną za szkolenie pilotów jak długi powinien być kurs pilotażu prawdopodobnie odpowie Ci – powinien być na tyle długi, żeby pilot miał tyle samo startów co lądowań.
Czytając oferty właścicieli np. sklepów internetowych zastanawiam się czy to jak krótkie są oferty nie wynika przypadkiem z tego, że nie wierzą oni w skuteczność sprzedaży internetowej? Jeżeli tak jest , to po co w ogóle się w to bawią?
Kto przeczyta długą ofertę?
Druga bardzo ważna kwestia to fakt, że osoba zainteresowana Twoim produktem lub usługą przeczyta tekst od deski do deski. Ci którzy się wahają najpierw przeskanują tekst dopiero potem, ewentualnie go przeczytają. Fanatycy połknął każdy przecinek.
Dlatego długość ma znaczenie. Po pierwsze pozwala na zamieszczenie odpowiedzi na wszystkie pytania klienta, po drugie potrafi przekonać do kliknięcia kup teraz osoby niezdecydowane.
Pomyśl też o tym, że zbyt krótka i uboga oferta przekazuje podprogowy sygnał – nie wierzę w sukces tej sprzedaży.
Jak długa powinna być oferta sprzedażowa?,
Dokładnie. Klient zainteresowany produktem przeczyta ofertę od deski do deski (i często kilka razy), zanim podejmie decyzję zakupową. Sam tak robię 😉
Chociaż są oczywiście osoby, którym wystarczą same konkrety – krótko i na temat.