Posted by on Sty 14, 2014 in Opis aukcji na Allegro, Proste porady dla copywriterów, Reklama prasowa, Reklama telewizyjna, Sales letter | 1 komentarz

mercedesCzy w świecie reklamy dochodzi do cudów? Nie, ale czasami może Ci się wydawać, że coś takiego nastąpiło. Słyszałem o historii pewnej osoby, która od kilku miesięcy usiłowała sprzedać używanego mercedesa. Były telefony, ale nikt nie kupował. Pewnej soboty zdarzył się cud.

Cały wieczór dzwoniła komórka. Po 21 sprzedawca miał już umówionych klientów na poniedziałek. Byli zdeterminowani, żeby przyjechać i kupić samochód.

Właściciel auta był tak zaskoczony, że opowiedział osobie, która kupiła samochód, że tego konkretnego dnia telefon urywał się od natłoku zainteresowanych. Co takiego się stało? Kupujący powiedział, że na jednym z kanałów telewizyjnych emitowany był program motoryzacyjny zachwalający ten konkretnie model mercedesa.

Copywriter – jakie wyciągnie wnioski?

  1. Edukując klientów (bez nastawienia na reklamę) pozwolisz im samodzielnie podjąć decyzję
    o zakupie.
  2. Rynek reklamy się zmienia – im bardziej ukryta reklama, tym większą może mieć skuteczność.
  3. Ktoś inny, bez twojej wiedzy może zacząć sprzedawać twoje produkty.
  4. Twój tekst reklamowy może sprzedawać produkty konkurencji.

W jaki sposób dobry copywriter pomaga sprzedawać produkty … konkurencji.

Pamiętam, że kilka lata temu wybrałem się na kurs NLP. Przeczytałem o nim na stronie jednego z najbardziej znanych w Polsce postaci w tej dziedzinie. Tekst perswazyjny mocno wrył mi się w pamięć. Wtedy zrozumiałem, że perswazyjna reklama może żyć w Twojej głowie przez kilka dobrych lat, stale podpowiadając „już czas kupić ten produkt”. Co się okazało? Kupiłem podobne szkolenie, ale u innego trenera za połowę ceny.

Pomyślisz to nie to samo. Akurat oferta konkurencji miała podobny program, jednak była równie dobrze poparta opiniami uczestników. Dodatkowo był to wyjazd na dwa tygodnie do prawdziwej głuszy. Odpoczynek z tak fantastycznym szkolenie i to za połowę ceny? Kupiłem to, mimo, że decyzję podjąłem na podstawie oferty konkurencji.

Co zrobić, żeby nie pisać ofert, które sprzedają produkty konkurencji?

Jedynym rozwiązaniem jest unikalność Twojej oferty. Jeżeli pozycjonujesz się jako ekspert np. w dziedzinie social media to klient ma do wyboru – kupić książkę nt. facebooka, albo kurs od osoby, która potrafi udokumentować, że poprowadzi Cię za ręka. Dodatkowo masz gwarancję, że osiągniesz podobne efekty. Część osób zapłaci 37 złotych za książkę, przeczyta 20 stron i za dwa tygodnie kupi kurs w cenie 197 złotych. Dlaczego? Być może kurs video bardziej zmotywuje ją do działania.

Jak to robią inne firmy?

Jedna z firm, która sprzedaje soki z jagód (w dość wysokiej cenie) jako unikalność swojej oferty podaje fakt, że ich jagody bardzo szybko są przetwarzane. Idea, którą przekazują brzmi „kupisz taniej u konkurencji, ale te jagody nie mają już tych właściwości leczniczych”. To może zadziałać na sposób myślenia potencjalnego klienta.

Share

Autor artykułu: Mirosław Skwarek, ekspert perswazji i marketingu internetowego. Copywritingiem zajmuje się od ponad 9 lat (pracował m.in. dla wydawnictwa Złote Myśli). Jest autorem 2 książek m.in. Perswazja w sprzedaży aukcyjnej oraz ponad 40 kursów internetowych. Jego teksty sprzedały już za ponad milion złotych (stąd tytuł tego blogu).
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)