Posted by on cze 19, 2015 in E-mail marketing, jak napisać ofertę?, Oferta sprzedażowa, Sales letter | 0 komentarzy

dlaczego strona internetowa nie sprzedaje

W rozmowie z jedną z czytelniczek blogu MilionZaSlowo.pl padło takie stwierdzenie:

nasz produkt, to produkt niszowy, branżowy, zawsze przed podjęciem decyzji o zakupie klient zapoznaje się z programem, nigdy żaden z klientów nie kupił go w ciemno.

Podpowiem tylko, że jest to oprogramowanie przeznaczone dla branży zdrowotnej. Dlaczego moim zdaniem oferta słabo sprzedaje i nikt, nigdy nie kupił w ciemno?

Po pierwsze. Klient czytający ofertę ma zbyt wiele obiekcji. Po prostu nie ufa danej firmie. Dlatego jest zasada, która mówi o tym, że aby klient dokonał zakupu potrzeba co najmniej 8 kontaktów z ofertą.

Łatwo się mówi, ale jak to zrobić? Zobacz. Po wejściu na stronę ofertową klient skanuje tekst i po np. 30 sekundach opuszcza stronę. Nawet jeżeli wie, że oprogramowanie pozwoli mu lepiej zarządzać pacjentami przychodni to po godzinie nie będzie już pamiętał nazwy twojej strony. Więc może być tak, że Twoja oferta go przekona, ale podobny produkt kupi u konkurencji.

Jak zatrzymać klientów w biznesie?

Dlatego wychodzącym osobom warto dać prezent za email np. Pobierz darmowy raport 21 sposobów na wypromowanie własnej kliniki. Około 5-10% odwiedzających zostawi swój email. Wtedy automatycznie wysyłasz kolejkę emaili w których edukujesz i pokazujesz jak oprogramowanie do zarządzania kliniką ułatwi klientom pracę. Pamiętaj – najpierw edukujesz a dopiero potem sprzedajesz.

Po drugie – możesz ustawić na stronie kod retargetujący (remarketing polega na tym, że reklama Twojego produktu podąża za Twoim klientem np. na Facebooku, albo gdy przegląda serwisy internetowe. Możesz również połączyć te dwie techniki.

Po trzecie – oferta powinna budować zaufanie. Jednym z prostszych sposobów zbudowania zaufania jest: umieszczenie zdjęcia właściciela firmy lub całego zespołu. Dodanie na dole oferty zeskanowanego podpisu. Dodanie gwarancji satysfakcji np. masz 60 dni na zwrot pieniędzy bez pytania o powód. Umieszczenie opinii zadowolonych klientów.

4 fundamentalne pytania przy nagrywaniu filmu na YouTube

Po czwarte – nagraj instrukcje na YouTube. Filmik na YouTube również jest ofertą. Gdy klient zobaczy właściciela firmy, który opowiada o zastosowaniach produktu większość jego obiekcji zostanie zneutralizowana. Jeżeli uważasz, że jest to trudne to sprawdź, czy Twój telefon ma opcję nagrywania. Teraz odpowiedz przed kamerą (telefonem) na proste pytania Kim jesteś? Co masz dla klientów? Dlaczego im się to przyda? Dlaczego warto zamówić to teraz a nie za tydzień? Wrzuć to na YouTube i dodatkowo umieść w swojej ofercie.

Potencjalny klient boi się kupić po pierwszej wizycie na stronie gdyż ma głowę wypełniona obiekcjami i wątpliwościami. Dlatego na początku nie sprzedawaj produktu tylko skoncentruj się na zbudowaniu więzi. Te kilka prostych zamian już po kilku dnia zacznie przynosić efekty w postaci większej ilości klientów.

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)