Jedną z pierwszych i najważniejszych rzeczy, którą musisz zrobić, gdy zaczynasz pisać ofertę jest jej UPS. Skrót ten po przetłumaczeniu na nasz ojczysty język oznacza – Unikalną Propozycję Sprzedaży. Osoby, które projektują swój biznes na początku myślą o jak najwyższym zysku.
W naszym umyśle działa pewien automatyzm – im więcej klientów tym wyższa sprzedaż. Oczywiście początkujący mają rację, to logiczne – im więcej kupujących, tym wyższa sprzedaż. Problem w tym, że potencjalny klient to jeszcze nie jest kupujący. Dlatego twoje zadanie, jako copywritera polega na wskazaniu tego jednego elementu, w którym produkt Twojego klienta jest lepszy od innych propozycji.
Co ma wspólnego trener z copywriterem?
Przypomina to trochę pracę doświadczonego trenera piłkarskiego. Zwykły Kowalski, który widzi chłopaków kopiących w piłkę nie dostrzega wyjątkowych predyspozycji potencjalnego geniusza futbolu. Może to jednak zrobić doświadczone oko selekcjonera. Twoje zadanie jest podobne. Patrząc na produkt, który chcesz sprzedać tekstem musisz zadać sobie pytanie, czym wyróżnia się on spośród innych produktów?
Kupowałem dzisiaj 25 pendrive’ów(chcę nagrać na nich mój kurs i wręczyć go klientom na tym typie nośnika). Szukając na allegro nie znalazłem żadnego sprzedawcy, który specjalizowałby się w sprzedaży hurtowej nośników na potrzeby firm szkoleniowych.
Dlaczego wszyscy chcą sprzedawać wszystkim?
Wszyscy sprzedawcy, których analizowałem pod kątem zakupów chcieli sprzedawać wszystkim. Gdy już złożyłem zamówienie i napisałem email do sprzedawcy też nie wykorzystał on możliwości wyróżnienia się np. obsługą klienta.
Oto kilka prostych przykładów wyróżnienia się i znalezienia Unikalnej Propozycji Sprzedaży
1. Sprzedaż ubrań dla dzieci – sprzedaż koszulek dla dzieci osób lubiących muzykę rockową.
2. Pozycjonowanie stron – ręczne pozycjonowanie stron.
3. Sprzedaż oświetlenia – sprzedaż, projektowanie i montaż oświetleń świątecznych.
4. Nauka gry na gitarze – nauka gry na gitarze dla osób 50+
Jestem przekonany, że rozumiesz jak ważna jest rola wyróżnienia się w oceanie konkurencji. Nie staraj się sprzedawać wszystkim bo nie trafisz do nikogo.
PS. UPS nazywany jest także unikalną cechą produktu, chodzi jednak o tę samą ideę.
Czy znasz te 3 najważniejsze litery w copywritingu?,
Komentuj i zdobywaj linki