Posted by on Lip 22, 2013 in CopyPsychologia, Kroki bogatego Copywritera, Proste porady dla copywriterów, Sales letter | 0 komentarzy

prawa-copywritinguCopywriting jak każda dziedzina związana silnie z biznesem ma swoje twarde prawa. Część osób sprzedających tekstem ich nie zna, zapomina lub najwyraźniej w świecie lekceważy. Rozumiem to i dlatego postanowiłem przekonać Cię do tego, żebyś trzymał się tych instrukcji.

Czy warto eksperymentować z prawami copywritingu?

Jedną z najbardziej odkrywczych rzeczy jakie spotkałem ostatnio w tej dziedzinie było wykorzystanie memów (coś w stylu demotów) i rage komiksów zobacz przykład >> zastosowania w tekście reklamowym. Nie testowałem tego rozwiązania u siebie (nie mogę doczekać się aż to zrobię), jednak widziałem ten trick w kilku amerykańskich tekstach sprzedażowych. Mając świadomość praw copywritingu wiem jednak, że:

1. muszę zrobić testy ( który tekst z memami czy bez) doprowadzi do zaplanowanej akcji (np. kliknięcie kup teraz);

2. wiem, że zdjęcia nie powinny rozpraszać czytającego od wykonania zamierzonej akcji;

3. nieestetyczne zdjęcia mogą zwracać uwagę, ale z drugiej strony obniżać postrzeganie produktu (rage komiksy są bardzo brzydkie – brzydota stanowi ich esencję)

Jak widzisz te kilka praw copywritingu powoduje, że mogę eksperymentować, ale muszę trzymać rękę na pulsie.

Co powoduje, że prawa copywritingu sprzed wieków stale działają?

Prawa, którymi rządzi się „sprzedawanie tekstem” oparte są na psychologicznych reakcjach człowieka. Są one uniwersalne i niezmienne od kiedy staliśmy się istotami społecznymi.

Czy wyobrażasz sobie, że człowiek pierwotny chciałby wymienić się kawałkiem mięsa za kawałek skóry bez uczucia podejrzliwości i ostrożności? Gdy sprzedajesz w obecnych czasach działa ta sama zasada – gdy ktoś nam ufa kupuje więcej.

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)