Częstotliwość wysyłki mailingu wynika z tego jak długo dana osoba jest na Twojej liście mailingowej. Na początku, natychmiast po zapisie warto wysyłać emaile co 1-2 dni. Emaile te powinny zawierać coś co będzie stanowiło dużą wartość dla potencjalnych klientów.
Pamiętaj, że każdą wiedzę, którą posiadasz możesz dać w różnej formie np. artykuł możesz przerobić na film wideo. Warto też wysyłać gratisy w rożnych formach video, mp3, raport PDF czy webinar prowadzony na żywo.
Następnie pomyśl o tym, żeby wysyłać email np. z autorespondera co 3-4 dni. Gdy już kolejka emaili się wyczerpie warto utrzymać częstotliwość 3 emaili miesięcznie.
Ocieplanie relacji
W przypadku częstej wysyłki emaili np. pod koniec tygodniowej promocji pomyśl o ociepleniu relacji ze swoimi czytelnikami i zorganizuj webinar typowo wiedzowy. Im lepsze przekażesz informacji tym bardziej wzrośnie poziom satysfakcji twoich czytelników.
Akurat w przypadku mailingu trzeba być bardzo ostrożnym i raczej trzymać się zasady “im mniej tym lepiej.” Jako odbiorca od razu wypisuję się z mailingów, jeśli wiadomości przychodzą częściej niż 1 – 2 na miesiąc; spotkałam się też z zasadą 1 mailingu na rok! (to w przypadku firm oferujących produkt długotrwały = brak ‘stałych klientów’). Myślę, że osoby na co dzień korzystające ze skrzynki mailowej są maksymalnie wyczuleni na wszelkie rodzaje spamowania. Treść mailingu musi być naprawdę wartościowa, inaczej nie tylko spadnie poziom satysfakcji odbiorcy, ale po prostu od razu wypisze się on z listy mailingowej..