Posted by on gru 4, 2009 in CopyPsychologia, Proste porady dla copywriterów | 3 Komentarze

koszmarne-pisanie

koszmarne-pisanie

Czy zdarza Ci się zerwać z łóżka o drugiej w nocy? Krzyczysz, serce Ci wali a wiadro potu przed chwilą wylało się z twojego czoła? No oczywiście. To nie TY. No, ale wyobraź sobie, że jest to możliwe. Co ważniejsze ta informacja może mieć dla Ciebie kolosalne znaczenie.

Wiesz dlaczego? Osoby, które czytają Twoje perswazyjne teksty często właśnie budzą się o 2 w nocy zlane potem. Jeżeli obiecasz w swoi tekście, że rozwiążesz ich problem. Jeżeli uspokoisz ich i spowodujesz, że będą mieli bardziej łagodny sen Twój tekst zadziała. Słowa, które napisałeś wywołają AKCJĘ i dokonają magicznej teleportacji pieniędzy z kieszeni odbiorcy tekstu na Twoje konto lub konto osoby dla której piszesz tekst.

Czego boją się Twoi klienci?

Podsumowując. Warto dowiedzieć się czego:

– nie chcą,

– boją się,

– przeraźliwie się boją,

– przeszywa ich taki strach, że budzą się w nocy,

Twoi odbiorcy. Jeżeli masz już tą informacje warto opisać ją w swoim tekście, na zasadzie

Prawdopodobnie i Ty zadajesz sobie teraz pytanie, kiedy skończą się Twoje problemy finansowe….Czy któregoś dnia zaczniesz wreszcie odkładać pieniądze? (jeżeli piszesz o jakimś produkcie, który gwarantuje finansowy spokój i niezależność)

Dopiero w drugim etapie podsuwasz rozwiązanie tych problemów.

Gdzie możesz znaleźć problemy swoich klientów?

Najlepszym rozwiązaniem są fora internetowe albo obecnie już serwisy społecznościowe lub mikroblogi gdzie możesz bezpośrednio  zadać pytanie czy zrobić Quiz.

Zrób takie ćwiczenie. Zadaj ogólne pytanie: Co jest źródłem Twoich największych obaw? Na forum z opisywaną przez Ciebie tematyką lub za pomocą mikrobloga.

Dlaczego nie warto pytać bezpośrednio Co powoduje, że w nocy budzisz się zlany potem? możesz otrzymać różne odpowiedzi w stylu:

– pies sąsiada;

– chrapiąca sąsiadka,

– chrapiąca sąsiadka uciszająca ujadającego psa,

– chrapiący pies uciszający ujadającą sąsiadkę itd.

Oczywiści nie wyczerpałem jeszcze tematu. Aha, pamiętaj, że samobójstwem jest odwracanie tego schematu. Jeżeli najpierw napiszesz o tym jak Twój produkt rozwiązuje problemy klienta o potem zaczniesz pracować na jego lękach. Osiągniesz jedno: czytelnik zdołuje się na dobre i zadzwoni na telefon zaufania, ale ty na tym nie zarobisz.

Pozdrawiam i idę spać.

PS Pisząc komentarze rozwijasz się jako Copywriter. Nie musisz jednak w to wierzyć, przecież jestem copywriterem.

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)