Posted by on Maj 26, 2015 in Nagłówki, Oferta sprzedażowa, Opis aukcji na Allegro | 0 komentarzy

recite-afwihOgólnie mówiąc copywriter, który przygotowuje się do napisania oferty musi zacząć do poznania klientów do których pisze. Zapoznanie się z produktem jest bardzo ważne, ale zawsze rób to bez odrywania się od klienta do którego piszesz. Dzisiaj chcę opowiedzieć Ci o innym krytycznym elemencie reklamy i mam na myśli nagłówek. Większość copywriterów, którzy piszą zawodowo powie Ci nagłówek jest najważniejszy, nagłówek to 90% powodzenia tekstu itd. Problem w tym, że większość czytelników nie będzie wiedziało jak taki nagłówek napisać. Dzisiaj zdradzę Ci konkretne techniki, które podkręca Twoje nagłówki i nadadzą im mocy papryczki chili.

Fakt # 1 Nagłówek jest reklamą reklamy. Jest to banalny błąd popełniany przez amatorów. Twój tekst może być świetny, jednak jeżeli nie przekonasz czytelnika do przeczytania całej oferty to twoja konwersja zmniejszy się do zera.

Posłuchaj. Najpierw musisz zmotywować odbiorcę do przeczytania tekstu dopiero w kolejnym etapie przekonujesz go do wyjęcia pieniędzy czy kliknięcia Kup Teraz! W innym przypadku będzie to puszczanie oka do pięknej brunetki w ciemnym pomieszczeniu.

To nie wszystko. Oprócz nagłówka, który motywuje do przeczytania całego tekstu musisz stosować śródtytuły lub śródnagłówki. One maja za zadanie motywować do przeczytania akapitu poniżej. Podsumowując – najpierw sprzedaj reklamę dopiero potem reklama niech się zajmie sprzedażą produktu.

Fakt # 2 Nagłówek może zwiększyć sprzedaż nawet o 300%. Tak, wiem, to dziwne, ale jest setki dowodów na to, że tak to działa. Bez nagłówków największe portale w Polsce poszłyby z torbami. Ostatnio przeczytałem nagłówek informacji „Przyczepa w ogniu” jak domyślasz się była to parafraza tytułu filmu „Helikopter w ogniu”. Wydarzenie było błahe – tak, zapaliła się przyczepa, ależ news. Jednak zmiana nagłówka zrobiła z tego wydarzenia wielką sprawę. Nie chcę tutaj pisać, że większość ofert w Internecie nie ma nagłówka. Jeżeli jednak go zastosujesz to przetestuj kilka wersji. Biznes prowadzisz po to, żeby zarabiać pieniądze a nie karmić swoje ego.

Fakt # 3 Nie warto umieszczać nazwy w firmy w nagłówku. W 85% przypadków umieszczenie nazwy firmy w nagłówku zmniejsza drastycznie jego skuteczność. Dlaczego? Jak pisałem wcześniej – nagłówek ma za zadanie sprzedać tekst a nie produkt. Ludzie codziennie odbierają około 3800 informacji marketingowych. Nasz mózg jest przeładowany reklamami. On po prostu musi kiedyś odpocząć, poczytać, zrelaksować się. Nagłówek z nazwą twojej firmy staje się automatycznie reklamą i wpada w naszym mózgu do zakładki SPAM.

Fakt # 4 Nigdy nie sprzedawaj bez nagłówka. Nagłówek naturalnie i automatycznie kojarzy nam się z ofertą w formie pisemnej. Nic bardziej mylnego. Radio, telewizja czy nawet sprzedaż ze sceny opiera się na nagłówkach. Moja Babcia twierdziła, że Dziadek zdobył jej rękę jednym tekstem – powiedział jej, że będzie cerował jej skarpety. To też był nagłówek – Wyjdź za mnie a do końca życia będę cerował Ci skarpety. Jeżeli drukujesz ulotki – użyj nagłówka, jeżeli są to wizytówki – użyj nagłówka.

Mam dla Ciebie niezwykle mocne ćwiczenie. Wejdź teraz w swoja skrzynkę email i otwórz 10 przypadkowych, komercyjnych emaili. Policz ile firm użyło w swojej ofercie sprzedającego nagłówka. Ten eksperyment na 90% udowodni Ci, że większość firm nie stosuje sprzedających nagłówków.

Fakt # 5 Użyj cudzysłowia i zacznij każde słowo od dużej litery. Nikt jeszcze tego logicznie nie wytłumaczył, jednak w większości testów nagłówek w formie „Jak Zdobyć Przyjaciół I Zjednać Sobie Ludzi” sprzedaje lepiej niż nagłówek Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi? Od razu chcę przestrzec Cię przed krytyką – większość osób, którym pokazuję tego typu nagłówek mówi – wiesz, ten nagłówek jest jakiś dziwny. Może i jest dziwny, ale ma większą skuteczność niż nagłówki, które nie są dziwne.

Najważniejszym elementem w procesie tworzenia zwycięskiego nagłówka są testy. Mój tekst jest jedynie podpowiedzią i przeglądem najlepszych praktyk. Twoim zadaniem jest zrobienie testów skuteczności. Pamiętaj, że rezygnując z testów rezygnujesz również z części gotówki.

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)