Posted by on gru 26, 2013 in Sales letter | 0 komentarzy

impulsywne-kupowanieWielu copywriterów stale zastanawia się czy napisać krótki i zwięzły tekst, czy też długi, pełen szczegółów opis produktu. Trudno jednoznacznie rozwiązać ten dylemat, warto jednak wiedzieć o dwóch typach kupujących.

Dwa główne typy kupujących

1. Impulsywny Nabywca
Jest to typ osoby, która przeskanuje nagłówki i główne podpunkty oferty. Przejrzy zdjęć i przeczyta podpisy pod zdjęciami i szybko podejmie decyzję.

2. Analityczny Nabywca
Ta grupa kupujących uważa, że należy przeczytać wszystko (to małym drukiem szczególnie). Każdy szczegół oferty będzie mocno przeanalizowany. Dodatkowo ten typ kupujących napisze jeszcze kilka emaili ze szczegółowymi pytaniami.

Ma się rozumieć, że skuteczny tekst będzie zawierał elementy uwzględniające potrzeby jednej i drugiej grupy kupujących. Spójrzmy, co musisz zrobić, aby osiągnąć ten cel.

Jak dotrzeć do impulsywnego nabywcy?

1. Użyj zwracających uwagę nagłówków oraz śródtytułów.

2. Zainwestuj w dobrej jakości grafikę np. z serwisu fotolia. Warto także zrobić zdjęcia we własnym zakresie, oczywiście, jeżeli potrafisz robić dobrej jakości zdjęcia.

Inne elementy to: podpisy pod zdjęciami, różne czcionki (oczywiście nie możesz w tej kwestii przesadzić, rozmiary czcionek, cieniowanie, pogrubione nagłówki, punktory.

Jak dotrzeć do analitycznego nabywcy?

1. Wykorzystaj nagłówki gazet, grafikę pokazującą wykresy lub wyniki badań naukowych.

2. Nie bój się podawać liczb. Umysł analityka uwielbia twarde dane.

Wiedza na temat tego jak na tekst reagują różne typy klientów to podstawa do osiągnięcia skutecznej konwersji Twoich tekstów.

VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)