Posted by on Mar 11, 2012 in Bez kategorii, CopyPsychologia, Proste porady dla copywriterów, Ulotki reklamowe | 1 komentarz

Obniżać czy podwyższać? Co zrobić, żeby klient kupił droższy produkt? Czy cena ma znaczenie? Gdy piszesz tekst oferty ZAWSZE spotkasz się z momentem, w którym musisz pokazać cenę. Zadanie jest o tyle trudne, że w umyśle odbiorcy ma się pojawić jedna myśl – KUPUJĘ.

Co zatem zrobić z oporem?

Jest kilka strategii, które spowodują, że postrzeganie ceny może się zmienić. Musisz wiedzieć jedną fundamentalną rzecz, cena to nie rzeczywistość, tylko wartość postrzegana przez klienta. Zawsze porównuje on ją do czegoś innego – innego produktu, raty kredytu czy obiadu w restauracji.

Przykładowo – gdy zapłacisz za mieszkanie 500 tysięcy złotych, kuchnia za 20 tysięcy wydaje Ci się skromną sumą. Gdy jednak myślisz o kuchni za 20 tysięcy a po opłaceniu wszystkiego zostaje Ci 700 złotych na życie to postrzeganie tej ceny zmienia się drastycznie.

Oto 5 sposobów na zmniejszenie (postrzegania) ceny

Sposób 1 Rozbij dużą cenę na małe jednostki. Rata 1000 złotych w rozbiciu na 30 dni to 33 złote dziennie. Możesz mieć wymarzony samochód za 33 złote dziennie. Dla naszego mózgu jest to potężna różnica. Przypomnij sobie to się działo gdy benzyna przekroczyła granicę 5 złotych za litr.


Podaj swój email:

Zapisując się zgadzasz się z polityką prywatności.


VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.21_1169]
Rating: 0 (from 0 votes)